Sprzedaż to praktycznie najważniejsza sprawa w każdej firmie. Niezależnie od tego, czy sprzedajemy usługi czy też produkty, to jednak ciągle niezmiennie musimy o nią dbać i ją zwiększać, jeśli chcemy osiągnąć sukces. Dlatego też wysyłamy pracowników na szkolenia ze sprzedaży, na których to uczą się oni oceny klienta, rozmowy z nim oraz innych umiejętności, które w pracy zaowocują większą sprzedażą. Jednak takie szkolenia nie należą do najtańszych, zaś wiadomo, że nikt z nas nie ma ochoty wydawać pieniędzy w błoto. Skąd zatem możemy mieć pewność, że dane szkolenie naprawdę będzie sensowne? Na co należy patrzeć podczas wyboru odpowiedniej firmy organizującej szkolenie?
1. Wysokie kompetencje organizatorów szkolenia
Przede wszystkim należy zwrócić baczną uwagę na kompetencje osoby, która będzie prowadziła dane szkolenie. Ważne jest to, jakie ukończyła szkoły, kursy, szkolenia oraz jakie ma doświadczenie zawodowe. Warto także spotkać się z nią i porozmawiać.
2. Nacisk na naukę umiejętności, nie zaś teorię
Pamiętajmy o tym, że dobre szkolenia ze sprzedaży to te, na których pracownicy poznają siebie, biorą czynny udział w spotkaniu, ćwiczą od razu zdobyte umiejętności. Warto wspomnieć, że dzisiaj akademickie wykłady odchodzą już do lamusa -w obecnych czasach takie szkolenia nie przynoszą żadnych efektów.
3. Dobre rekomendacje
Warto spojrzeć też na to, czy dana firma posiada jakieś rekomendacje od innych firm. Pamiętajmy jednak, że nie może to być nasze główne kryterium wyboru – przedstawione rekomendacje mogą być nie do końca prawdziwe.
4. Pozytywne opinie internautów
Warto także posunąć się do fortelu, jakim jest sprawdzenie opinii o danej firmie w Internecie. Tu także zwróćmy jednak uwagę na fakt, że część opinii może być zaaranżowanych przez samą firmę, inne zaś z kolei mogą nie być zbyt obiektywne. Miejmy zatem dystans.
5. Wybór jednego zagadnienia jako głównego
Pamiętajmy także, że dobre szkolenia ze sprzedaży raczej koncentrują się na jednym, głównym zagadnieniu.